Digital Madness — Logo & huisstijl.
WIE
Digital Madness
WAT
Logo en huisstijl
WANNEER
December 2018
Voor het video productie bedrijf Digital Madness is een eigen visuele identiteit gemaakt. Digital Madness maakt op geheel eigen wijze hoogwaardige en kwalitatieve video’s. Specialisaties liggen in het documenteren van reizen en evenementen.
De producties zijn gewaagd, uitdagend, pakkend, bevatten humor maar zitten bovenal esthetisch uitstekend in elkaar. Op basis van deze kernwoorden is een passende en tijdloze huisstijl gemaakt. Felle kleuren die afgewisseld kunnen worden voor een meer minimalistische stijl.
Het logo bestaat uit een minimalistisch typografisch logo maar heeft ook een apart beeldmerk dat gecombineerd kan worden met het typografische logo. Hierdoor zijn er veel variaties mogelijk binnen dezelfde huisstijl en blijft het een open identiteit. Iets wat bij Digital Madness past. Een eventuele toekomstige switch van specialisatie hoeft nu niet ten koste te gaan van de huisstijl.
Het grote kenmerk in het logo is de letter “d” van Digital Madness. Deze vorm representeert ten eerste het oog voor detail in de producties maar heeft daarnaast ook de kenmerken van een play-button. Zo krijgt het logo deels een diepere betekenis. Door het oog iets schuin te maken krijgt het logo daarnaast een wat agressievere uitstraling zodat deze volledig past bij de producties van Digital Madness.
Het kleurenpalet bestaat uit grijs en blauwtinten. Dit geeft een strakke en frisse uitstraling. Het wekt vertrouwen en zorgt voor een herkenbare combinatie.
Op zoek naar unieke content in de vorm van videografie? Check dan Digital Madness!